پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 7:42 بعد از ظهر

جغرافیای سیاسی استانداردهای دیجیتال

به گزارش نویدصنعت نیوز، استانداردهای دیجیتال نرم های تثبیت شده ای هستند که راهنمای توسعه فناوری های دیجیتال را برای اطمینان از هماهنگی بین محصولات فراهم می کنند. این استانداردها در بسیاری از موارد به اندازه نرم افزار و سخت افزاری که زیربنای آنها هستند، مهم هستند. این استانداردها تکامل نرم افزاری اینترنت و دنیای دیجیتال را تعیین می کنند. چین به عنوان یک رقیب فناوری همتا و حضور افزایش یافته در انجمن های تعیین استاندارد جهانی، نگرانی های سیاستمداران در هر دو سوی اقیانوس اطلس را بالا برده است.

ایالات متحده باید رویکرد فعلی خود را که توسط بازار توسعه استانداردهای دیجیتال راهبری می شود، تغییر دهد و بر روی فعالیت های خاص تعیین استاندارد تمرکز کند که ممکن است منافع استراتژیک آمریکا را در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تحت تأثیر قرار دهند. استانداردهای دیجیتال نرم های تثبیت شده ای هستند که راهنمای توسعه فناوری های دیجیتال را برای اطمینان از هماهنگی بین محصولات فراهم می کنند. این استانداردها در بسیاری از موارد به اندازه نرم افزار و سخت افزاری که زیربنای آنها هستند، مهم هستند.

از سیستم های کنترل صنعتی که به اپراتورهای خدمات رسانی اجازه می دهند تولید را با توزیع متصل کنند تا زیرساخت هایی که باعث کارکرد اینترنت می شوند. علاوه بر ارائه چارچوب محصول، استانداردهای دیجیتال به تضمین کاربردهای شفاف و ایمن فناوری ها کمک می کنند و هماهنگی هماهنگ شده بین تولیدکنندگان را فعال می کنند. طولانی مدت، حوزه مهندسان و توسعه دهندگان بوده اند، استانداردهای دیجیتال به موضوع بحث سیاستی استراتژیک تبدیل شده اند

. علاوه بر کاهش موانع تجارت و هزینه های شرکت ها و مصرف کنندگان، استانداردها تکامل نرم افزاری اینترنت و دنیای دیجیتال را تعیین می کنند. به عنوان فناوری های دیجیتال به طور فزاینده ای در تمام جنبه های جامعه تعبیه می شوند، این مشخصات فنی دشوار است از ارزش ها و اصول اساسی جدا شوند. پیامدهای فنی، اقتصادی و اجتماعی استانداردهای دیجیتال نشان دهنده یک حالت استراتژیک از گسترش دسترسی جغرافیایی در سراسر حوزه ها هستند، که آنها را در مرکز ساختارهای حاکمیت فناوری نوظهور قرار می دهند. ظهور چین به عنوان یک رقیب فناوری همتا و حضور افزایش یافته در انجمن های تعیین استاندارد جهانی، نگرانی های سیاستمداران در هر دو سوی اقیانوس اطلس را بالا برده است.

بسیاری از این نگرانی ها مشروع هستند، به خصوص در زمینه دیدگاه های متفاوت در مورد ارزش هایی که باید راهنمای توسعه و استفاده از اینترنت جهانی باشند. در واقع مدل رهبری دولتی چین از تعیین استاندارد و رویکرد کلی به معماری حاکمیت دیجیتال در تضاد شدید با مدل های سنتی بازار رهبری و بازتری که توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا اتخاذ شده است.

رویکرد فعلی ایالات متحده، که توسط بازار توسعه استانداردهای دیجیتال راهبری می شود، به اندازه کافی قوی نیست تا با گسترش یک نوع جدید از استبداد دیجیتال که ممکن است طبیعت باز اینترنت جهانی که امروز وجود دارد را به خطر بیاندازد، مقابله کند. اما دنیای استانداردهای دیجیتال وسیع است، با پیامدهای پیچیده هنگامی که بازیکنان ملی یا تجاری چینی و دیگران درگیر هستند. رویکرد جدید باید مشارکت ایالات متحده را بر اساس میزانی که فعالیت های تعیین استاندارد دیجیتال ممکن است امنیت جهانی، تجاری و حقوق بشر را تحت تأثیر قرار دهند، اولویت بندی کند

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *