جمعه , 30 شهریور 1403 - 1:41 قبل از ظهر

ایران اسلامی، پرچمدار و مبتکر جایزه نوبل کشورهای اسلامی

به گزارش نوید صنعت نیوز، معاون علمی ‌فناوری رئیس جمهور در آئین افتتاحیه پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) که امروز در اصفهان برگزار شد، از اهمیت و ارزش این جایزه برای توسعه علم و فناوری در جهان اسلام سخن گفت.

وی با اشاره به سیاست راهبردی رهبر انقلاب در حمایت از علم و فناوری، گفت: ایران اسلامی با توجه به آموزه‌های رسول گرامی اسلام(ص)، به یک قدرت علمی تبدیل شده است که دارای دانشمندان، فن‌آوران و شرکت‌های دانش‌بنیانی ممتاز است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی(ص) افزود: این جایزه که از سال ۱۳۹۱ با ابتکار شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفته است، نشان مرجعیت علمی و افتخار ملی ایران اسلامی است. این جایزه که توسط مجلات معتبر علمی مانند Science به‌عنوان جایزه نوبل کشورهای اسلامی شناخته شده است، در پنج دوره تاکنون به ۱۴ دانشمند برتر جهان اسلام اهدا شده است.

وی با بیان اینکه جایزه مصطفی(ص) سه نتیجه مهم دارد، گفت: اول اینکه یک استاندارد جهانی برای تعریف علم نافع ناب از دیدگاه ایران اسلامی ارائه می‌دهد. دوم اینکه توان و تصویر جمهوری اسلامی در تولید علم و حمایت از علم نافع را به نمایش می‌گذارد. سوم اینکه زمینه‌ساز و فرصت‌ساز برای تبادل و همکاری علمی و فناورانه بین کشورهای اسلامی می‌شود.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *