جمعه , 30 شهریور 1403 - 2:06 قبل از ظهر

افزایش لوله گذاری انتقال آب دریا به 2 کیلومتر در روز تا دو ماه آینده

محمدحسن اسدی، مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن(ایمواسکو) در گفت‌وگو با خبرنگار نویدصنعت‌نیوز، اظهار کرد: با شروع اجرای خط اول انتقال آب خلیج فارس به استانهای کرمان و‌ یزد با سرمایه گذاری شرکتهای توسعه گرای صنعتی و معدنی کشور از سال ۱۳۹۱، رویای انتقال آب دریا بالاخره پس از ۹ سال به حقیقت پیوست.

وی افزود: طرح توسعه خطوط پروژه های نمکزدایی و انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به استانهای واقع در فلات مرکزی و شرق کشور با دستور مقام معظم رهبری از سال ۱۳۹۷ کلید خورد.
مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن(ایمواسکو)تصریح کرد: البته ژرف اندیشی و نگاه به آینده رهبر معظم انقلاب بر اجرای این طرحها و استفاده از آب های نامتعارف همچون دریا به اوایل دهه ۸۰ برمی‌گردد. سرانجام عملیات اجرایی خطوط انتقال آب دریا به استانهای سیستان و‌ بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، فارس، اصفهان و همچنین خط دوم انتقال آب به یزد و‌کرمان در دولت سیزدهم با اهتمام ریاست محترم جمهور شروع و‌ با اراده دکتر علی آبادی وزیر محترم صمت با سرعت چشمگیری بخصوص در شرق کشور و اصفهان در حال اجرا است.
اسدی با بیان افزایش جبهه‌کاری در افزایش لوله گذاری انتقال آب دریای عمان به زاهدان، تاکید کرد: امیدواریم در دو ماه آینده طول لوله گذاری به 2 کیلومتر در روز افزایش یابد.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

حضور سه طرح برگزیده از دانشگاه صنعتی اصفهان در کتاب فرصت‌های مطالعاتی برگزیده در جامعه و صنعت

کتاب فرصت‌های مطالعاتی برگزیده در جامعه و صنعت در سال ۱۴۰۲ در سایت وزارت علوم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *