دوشنبه , 26 شهریور 1403 - 3:31 بعد از ظهر

 احتمال بستری کرونا با پیرولا 10 برابر کمتر از امیکرون است

 متخصص بیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: احتمال بستری با جهش پیرولا 10 برابر کمتر از سویه امیکرون است.

 به گزارش نوید صنعت نیوز، سویه جدید «پیرولا»، با نام علمی «ایی‌جی-۵ (EG.5)، زیرشاخه سویه اومیکرون و سوش جهش‌یافته از ویروس کرونا است که برای اولین‌بار در فوریه سال جاری در چین شناسایی شد و سپس برای در ماه آوریل در آمریکا گزارش گردید.

در همین ارتباط مصطفی نوری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار نوید صنعت نیوز اظهار کرد: احتمال بستری از ابتلا به سویه جدید «پیرولا»، 10 برابر کمتر از سویه امیکرون است. مطالعات نشان می‌دهد در سال 2021، به ازای 100هزار نفر مبتلا به سویه امیکرون، 36 نفر بستری می‌شدند اما نتایج تحقیقات اخیر نشان داده است که در سویه‌های جهش یافته پیرولا و اریس به‌ازای 100 هزار نفر، کمتر از 4 نفر بستری می‌شوند.

 وی افزود: اگرچه میزان سرایت با کرونا پیرولا بالاست اما شدت این بیماری نسبت به سویه امیکرون کمتر است و نیازی به نگرانی درباره شیوع این بیماری نیست.

 متخصص بیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به مسئولان بهداشت و درمان توصیه کرد که مطالعات درباره ویروس کرونا را جدی بگیرند تا در موارد بحران با این ویروس بتوان با واکسن‌های به‌روز شده این بیماری را با هزینه کمتر در جامعه مدیریت کرد.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *