پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 3:12 بعد از ظهر

ورود فولاد مبارکه در 5 حوزه دانش بنیان صنعت فولاد کشور با سرمایه گذاری خطرپذیر هزارمیلیارد تومانی

به گزارش خبرنگار نویدصنعت نیوز، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولادمبارکه در آیین انعقاد قرارداد توسعه اقتصاد دانش بنیان و بومی سازی اقلام گلوگاهی صنعت فولاد کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در چند دهه گذشته تجربیات ارزنده ای در زمینه بهره برداری تجربه کردیم اما این سطح دانش نتوانسته است به ارزش افزوده بالا و تولید پایدار منتج شود. فرصت تحریم ها ما را به سمت بهره مندی از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان سوق داد و امروزه با استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان توانستیم به خودکفایی 90 درصدی در زمینه تامین تجهیزات، قطعات و مواد مصرفی صنعت فولادکشور دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه کشورهای پیشرو در زمینه صنعت فولاد در جهان با بهره گیری از تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت هستند، گفت: ما ناگزیریم به سحطی از دانش دست یابیم که بتوانیم با استفاده از تکنولوژی و فناوری به خلق ارزش افزوده دست یابیم و در این زمینه سرآمد شویم و این خط مشی شرکت فولاد مبارکه در دو سال اخیر بوده است و در این هدف گام برداشته است.

مدیرعامل فولادمبارکه افزود: برای نیل به ارزش افزوده در صنعت فولاد با رویکرد تکنولوژی و نوآوری دو مسیر را می توان متصور شد؛ یک حمایت از هسته های فناور و تملک و مدیریت شرکتهای فن آوری و یا فرآیند سرمایه گذاری خطرپذیر از طریق شرکتهای دانش بنیان و ظرفیت نخبگی کشور. رویکرد شرکت فولاد مبارکه مسیر دوم است به این معنا که سعی کردیم در 5 حوزه آب، انرژی، اقتصاد چرخشی، طرح تحول دیجیتال و انقلاب صنعت چهارم و همچنین فرآوری مواد معدنی کم عیار با بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خطرپذیر از طریق شرکتهای دانش بنیان به اهداف مد نظر دست یابیم که در این مسیر حمایت معاونت علمی ریاست جمهور و وزارت صمت تسهیل گر خواهد بود.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *