سه شنبه , 27 شهریور 1403 - 5:12 قبل از ظهر

 رشد علم و فناوری ایران، موضع کشورهای همسایه را تغییر داد

معاون علمی رئیس جمهور گفت: روند رشد علم و فناوری ایران باعث شده است که کشورهای همسایه از در دوستی با ما در آمده و از ظرفیت‌های علمی و فناوری ما استفاده کنند.

در آیین افتتاحیه بیست‌وسومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی صنعت برق ایران و نخستین جشنواره و فن بازار این صنعت که با حضور مقامات عالی‌رتبه داخلی و خارجی برگزار شد، روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری اظهار داشت: ایران در دو دهه گذشته با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، یک جریان تولید علم را در کشور رقم زده است که نتیجه آن، فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها بوده است.

وی افزود: این روند رشد علم و فناوری ایران، تأثیر مستقیمی بر موضع کشورهای همسایه و منطقه داشته و باعث شده است که این کشورها به سمت دوستی مصلحت‌آمیز با ایران روی بیاورند و از ظرفیت‌های علمی و فناوری ما استفاده کنند.

دهقانی با تأکید بر ضرورت شکل‌گیری یک خیزش علمی در کشور، گفت: برای تحقق این هدف، باید پیوند عمیق میان صنعت و دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شود تا نخبگان و فناوران به رفع مشکلات کلیدی کشور بپردازند.

وی همچنین به نقش صنعت آب و برق در تسریع فرایند خیزش علمی کشور اشاره کرد و گفت: این صنعت با ارتباط خوب با شرکت‌های دانش بنیان، دستاوردهای چشمگیری را در مسیر پیشرفت کشور به دست آورده است.

بیست‌وسومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی صنعت برق ایران و نخستین جشنواره و فن بازار این صنعت، از امروز تا ۲۶ آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور ۵۸۴ شرکت داخلی و خارجی و ۲۶۲ شرکت دانش‌بنیان و مرکز تحقیقاتی برگزار می‌شود.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *