سه شنبه , 27 شهریور 1403 - 4:39 قبل از ظهر

در یازده ماه ابتدای سال جاری؛ کاهش ۲.۵ درصدی تصادفات فوتی در اصفهان/ راکبان موتورسوار کماکان بیشترین قربانی تصادفات در معابر هستند

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به کاهش ۲.۵ درصدی تصادفات فوتی در معابر استان اصفهان، گفت: راکبان موتورسوار با ۴۷.۵ درصد منجر به فوت بیشترین جان‌باختگان تصادفات در معابر استان اصفهان هستند.

سرهنگ علی‌اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار پلیس با اعلام آمار تصادفات یازده ماه اخیر در اصفهان، راکبان موتورسیکلت‌سوار را با ۴۷.۵ درصد بیشترین آمار جان‌باختگان در تصادفات جاده‌ای دانست و اظهار کرد: خوشبختانه تا پایان بهمن‌ماه، تصادفات منجر به فوت با کاهش ۲.۵ درصدی همراه بوده است.
وی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی تصادفات جرحی در یازده ماه اخیر، بیان کرد: عابران پیاده، ۳۰ درصد از جان‌باختگان در تصادفات جاده‌ای را شامل می‌شوند.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین علت تامه تصادفات با ۳۵.۵ درصد، عدم توجه به جلو است، گفت: 70درصدجانباختگان در تصادفات در مراکز درمانی و 26درصد آن در صحنه فوت شدند.
وی با اشاره به اینکه در یازده ماه اخیر، بیشترین رنج سنی جانباختگان و مجروحان 18تا24سال سن و 55سال به بالا بوده است، افزود: پنج‌شنبه، بیشترین روز وقوع تصادفات در اصفهان گزارش شده است و در 63درصد تصادفات، موتورسیکلت سواران مقصر و 37درصد غیر مقصر شناسایی شدند.
وی تصریح کرد: علت بیشترین فوت راکبان و سرنشینان موتورسیکلت‌سوار تخطی از سرعت مطمئنه و تغییر مسیر ناگهانی در مسیر تردد ثبت شده است.
وی افزود: رنج سنی فوت‌شدگان موتورسیکلت‌سوار، 18تا24سال است.
سرهنگ زارع درصد سهم عابران مقصر در تصادفات را 2درصد اعلام کرد و افزود: بیشترین علت تامه در فوت عابران پیاده عدم توجه به جلو توسط رانندگان بوده است. همچنین بیشترین رنج سنی جانباختگان و مجروحان عابر پیاده، 45سال به بالا ثبت شده است.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *