سه شنبه , 27 شهریور 1403 - 5:10 قبل از ظهر

افتتاح رویداد ماهانه سه‌شنبه‌های آوایی دانشگاه صنعتی اصفهان

به گزارش نوید صنعت نیوز، امروز سه‌شنبه-۲۸ فروردین – رویداد ماهانه سه‌شنبه‌های آوایی به‌منظور هم‌افزایی در حوزه ارتعاشات و آکوستیک و در راستای ارتباط بیشتر صنایع با یکدیگر به همت دانشکده مهندسی مکانیک برگزار شد.
علی لقمانی، سرپرست آوا لب دانشگاه صنعتی اصفهان در این رویداد گفت: توانمندی علمی و قدرت تحلیل نیروهای دانشگاهی و صنعتی در تمام سطوح استان اصفهان علی‌رغم کمبود امکانات و چالش‌ها نسبت به خارج کشور سرآمد است.

لقمانی مطرح کرد: هم‌افزایی و آشنایی با تجهیزات استان و تلاش در جهت رفع چالش‌های حوزه اکوسیستمی و ارتعاشات از اهداف این رویداد است.

در این نشست نیز دکتر اکبرزاده، رئیس دانشکده مهندسی مکانیک با بیان اینکه پویاترین بخش دانشکده مکانیک آوا لب است گفت: دانشجویان با محوریت اساتید به طور مستمر در جهت ارتقا و به‌روزرسانی این آزمایشگاه در تلاش هستند.

عبدالرضا اوحدی، رئیس انجمن آکوستیک و ارتعاشات ایران به‌صورت آنلاین در این نشست با اظهار به اینکه طی ۱۰ سال اخیر شاهد جهش علمی ایران در حوزه آکوستیک هستیم بیان کرد: این رویدادها باهدف اشاعه و فراگیری اختصاصی موضوع آکوستیک و ارتعاشات در سطح کشور برای همراهی صنایع ایجاد شده است که جایگاه علمی در زمینه مقالات در ۱۰ الی ۱۵ سال اخیر دارای رتبه ۱۲-۱۶ بوده است.

وی افزود: حوزه آکوستیک و ارتعاشات یک حوزه بین‌رشته‌ای است و وظیفه ماست که با مطرح‌کردن معضل‌ها از طرف صنایع به دانشگاه‌ها و بهره‌گیری از پتانسیل‌های علمی در راستای حل مسائل کشور قدم گذاشت.

گفتنی است؛ این رویداد با حضور دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه مالک‌اشتر، مجتمع فولاد مبارکه، گروه صنعتی انتخاب و گروه صنعتی اپتیک و دیگر صنایع برگزار شد.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *